tisdag 15 december 2015

Sista kvällen

Ikväll är sista kvällen utan dig. Sista kvällen av fattigdom och ovisshet om den kärlek du kommer skänka oss. Aldrig mer kommer mitt liv se ut som idag. Aldrig mer kommer jag uppleva en värld utan dig. Snart är du den självklara del som vi saknat utan att veta om det. Ikväll är sista kvällen med en så innerlig längtan om att få veta vem du är, vad du har att ge och vem som fått oss att vänta så länge. Men även om vi aldrig mötts öga mot öga, även om du aldrig har fått vila mot min hud så vet jag din betydelse för mig. Jag har en kärlek som du, den starkaste kärleken man kan känna. Och nu, snart en till. Två kärlekar har jag förtjänar tycks det. 
Jag längtar efter dig. Och efter denna sista kväll vill jag aldrig mer uppleva en sån här kväll igen. Det vet jag, för det är kvällen innan du fanns. Sista kvällen av fattigdomen som är innan du kommer.
Du kommer berika våra liv det vet jag redan, precis så som min andra kärlek gör. 
Och någon annan ska för första gången få uppleva den omvälvande kärlek som bara en som du kan ge. Jag längtar efter att få se det, se den kärlek som kommer växa fram explosionsartat i hans ögon. 
Ikväll är sista kvällen utan dig. 

Snart, snart är du den självklara del av oss som vi längtar så efter.

Billy 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar & lite pepp! Ju fler soldater desto starkare krigare!
Kram