måndag 26 januari 2015

237 gilla & 115 kommentarer

Fortfarande, nästan 4 månader efter min diagnos så är stödet lika stort från er. Eller det har nog till och med vuxit.
Kända & okända, vänner och familj, gamla bekanta & gamla kära vänner som hittats igen. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka för allt stöd. Varenda kommentar läser jag, tar in & känner tacksamhet för. Jag är en lycklig människa som har förmånen att känna mig så omtyckt av så många.
Och ni ger mig styrka att orka kämpa. Varenda en!
Jag vet inte hur det ska räcka till, men tack! Tack för stödet ni ger & för att ni tror på mig. Ni alla ger så mycket.

Sista strålningen idag vilken ingen har missat.
Köpte med en tårta till personalen & överlämnade den. La mig på britsen, masken spändes fast, Queen i högtalarna, ljudet av maskinen som svävar över mitt huvud & ger mig metallsmak i munnen. För sista gången. Jag är nu färdigbehandlad så länge allt fortsätter såhär. Behandling av att avlägsna min cancer är avslutad. Det finns alltså inget mer att göra. Om det finns celler kvar? Det går aldrig att ta reda på. Men så länge dom inte tar över och bildar en tumör så är jag frisk. Så, bu är jag frisk från cancern enligt mig. Läkarna kommer nog aldrig kunna friskförklara mig, men då gör jag det själv.

Nästa måndag väntar besök på Örebro igen. Kanske röntgen för att se om man ser något. Annars kanske jag får veta mer om operationen senare i sommar.
 Vi får se vad dom säger.
Annars är nästa steg att göra en protes där det sitter tänder som ska ersätta gluggen jag har idag. Sen är min största önskan just nu en operation i örat så jag får min hörsel tillbaka. Jag har med egna beräkningar 50% hörsel på höger öra. Och det går att fixa med att operera in rör. Så ja tack!

Men nu ska jag njuta av mitt döva öra & somna gott fast tomas ser på film bredvid mig i sängen. Inget ont som inte har något gott med sig!


Och vet ni vad: STRÅLNINGEN ÄR AVSLUTAD!!!!!!!! 


2 kommentarer:

  1. Kära fina.Det är vi som fått förmånen att ta del av din resa.Första svåra etappen över.Underbart!!! Du tappra härledare! Framåt nu,till nästa etapp.Den tar du galant Madeleine.Du har kommit en bra bit framåt,nu kan det bara bli bättre! Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Skönt att strålningen är över! Kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar & lite pepp! Ju fler soldater desto starkare krigare!
Kram