onsdag 24 december 2014

En julafton

Sakta men säkert fylls det på med artiklar från Apoteket på brevid min säng. Munspray, gel som ska smörja upp, bedövningssprayer, ögondroppar, tabletter mot illamående osv... Det är ingen fröjd att se.
Inget fröjd att vakna varje morgon och må illa om man inte tagit sin tablett & vara som en öken i munnen och halsen av torrhet.
Idag va det julafton. Vi satt hemma hela förmiddagen jag & Tomas & gjorde ingenting. Fick i mig en näringsdryck och en Keldasoppa och nästan en hel limpsmörgås!
På kvällen åkte vi hem till en vän som flyttat hit i krokarna. Där satt vi i 4 timmar & hade det bra. Stiltonost, hjortkorv, vin & frukter. Allt bara för att reta ögat. All mat jag ser, som jag drömmer om att kunna äta, allt retar mig & gör mig nedstämd. Jag vill äta.
Vill bara att allt ska kännas som vanligt när jag stoppar det i munnen. 
Munnen som för övrigt börjar värka nu. 2 strålningar på samma dag har satt sina spår i form av ömmande tunga, läppar & kinder. Dom bränner. Och det mest skrämmande är att jag fortfarande bara har gjort 13 av 35 gånger. Jag kommer vara uppbränd innan jag är färdig. Hur fan ska jag klara det?! Smärta, en lång smärta med jobbiga biverkningar.
Om det är början nu, hur känns då fortsättningen.
Fick i varje fall i mig en till näringsdryck nu på kvällen & det känns skönt. Hatar vara hungrig, särskilt inte när man inte vill eller kan äta. 
Imorgon åker vi till Sthlm för att fira våran julafton! Underbart!
Fick vara med på face-time när Junie öppnade sin stora present idag hos sin pappa. Det enda hon önskade sig, men aldrig trodde hon skulle få - en iPad! Hon blev så glad att hon grinade & jag med. 
Är hon glad och nöjd så är jag det också.
Jag försöker att vara positiv men det är lite svårt när hela julen andas mat och det enda man vill men inte kan är att äta.
Men det kommer fler jular & andra tillfällen att äta gott så jag ska hålla ut. Min tur kommer. Min tid att få ta tillbaka det cancern tagit av mig. Det kommer.

För varje dag är jag ett steg närmare.


Passar på att gratulera min underbara älskade syster på 27-års dagen. Orden räcker aldrig till när jag tänker på vad jag känner för dig. Älskar dig mest.

1 kommentar:

  1. Maten finns där när du är redo för den! Du har kommit en stor del av strålningen även om det säkerligen blir mer och mer jobbigt så kommer du att fixa det! Du är en kämpe! Du har så många omkring dig, nära dig som måste ha dig där, du är det viktigaste i deras liv precis som de är de viktigaste för dig, att din uppförsbacke kommer bli kort <3 det är jag helt övertygad om! Du får vara negativ, ingen kommer klandra dig, vännen!
    Ta vara på din juldag tillsammans med din älskade familj, njut av kärleken <3
    Många kramar till dig!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar & lite pepp! Ju fler soldater desto starkare krigare!
Kram