fredag 31 oktober 2014

Till min mamma

                                                                              2014-10-24
 
 
 
En av mina största kärlekar i livet är en varm positiv människa som alltid funnits för mig.
En människa som aldrig avsagt sig att hjälpa till. I varenda händelse i mitt liv har hon axlat sin roll på ett oklanderligt & exemplariskt sätt.
Ofta har våra känslor & tankar åkt i en annan dimension fram och tillbaka till varandra. Vi ringer varandra samtidigt, tänker samma saker.
Jag har kanske aldrig förstått hur mycket hon ger tills nu.
Jag ser hur hon släpper allt hon har för att stå vid mina sida och ta emot besked med mig. Åker 10 mil utan att blinka för att vara min trygga famn att luta mig mot.
En vän sa igår att min positiva sida är såklart en gåva från henne. Hon har aldrig lagt sig ned för att ge upp, aldrig. Trots egna motgångar så står hon fortfarande och stångar huvudet i väggen för att fortsätta framåt, alltid resa sig och fortsätta vidare. Det är henne jag har att tacka för att jag blev den jag blev. Som gör att jag inte ser min sjukdom som ett stopp eller hinder utan som en tillfällig avtagsväg.

Varenda del av mig som påminner om henne bär jag stolt!

Hon betyder så oändligt mycket kärlek & styrka för mig. Inga ord räcker till. Hur mycket man än kan älska sin mamma så älskar jag henne tusenfalt till. Min älskade Piia.

Vi lutar oss tillbaka och låter våra skyddsänglar göra jobbet nu, ta hand om din!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar & lite pepp! Ju fler soldater desto starkare krigare!
Kram